اتومبيل ايراني اتومبيل ايراني .

اتومبيل ايراني

كمپاني هيوندا

هيوندا

 

كمپاني هيوندا

هيونداي يك شركت خودروساز چندمنظوره كره اي است. دفتر مركزي اين شركت در پايتخت كره جنوبي يعني شهر سئول قرار دارد. شركت هيونداي در سال ۱۹۶۷ تاسيس شد و با شركت زيرمجموعه خود كيا موتورز كه ۳۲٫۸ درصد از سهم اين شركت را در اختيار دارد گروه خودروسازي هيونداي را تشكيل داده اند و عنوان پنجمين شركت خودروساز بزرگ دنيا را بر مبناي ميزان فروش سالانه خودرو در سال ۲۰۱۲ داراست. در سال ۲۰۰۸ شركت هيونداي بدون محاسبه شركت كيا، عنوان هشتمين خودروساز بزرگ دنيا را از آن خود كرد. هيونداي در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۴٫۴ ميليون دستگاه خودرو را در سطح جهان فروخت و همراه با كيا سهم فروشش به ۷٫۱۲ ميليون دستگاه خودرو رسيد.

هيونداي در حال حاضر چهارمين خودروساز بزرگ دنياست. اين شركت بزرگ‌ترين كارخانه ادغام‌ شده توليد خودرو را در اولسان كره جنوبي دارد و ظرفيت توليد سالانه آن ۱٫۶ ميليون دستگاه خودرو در سال است. گروه خودروسازي هيونداي بالغ بر ۷۵ هزار نيروي انساني در سراسر دنيا دارد. خودروهايي توليدي اين شركت در ۱۹۳ كشور دنيا از طريق شش هزار نمايندگي و دفتر فروش در دنيا فروخته مي‌شوند.

 

تاريخچه

در سال ۱۹۴۷ فردي به نام » چانگ جو يانگ « شركت مهندسي و ساخت و‌ساز هيونداي را تاسيس كرد. شركت خودروسازي هيونداي بعدا در سال ۱۹۶۷ تاسيس شد. اولين مدل خودرويي توليد هيونداي كورتينا نام داشت كه با همكاري شركت خودروسازي فورد در سال ۱۹۶۸ به بازار معرفي شد. زماني كه هيونداي تصميم گرفت خودروي توليدي شركت را گسترش دهد، جورج ترن‌بال را كه مدير عامل سابق آستين موريس در شركت بريتيش‌ليالند بود به استخدام در آورد.

پنج نفر از مهندسان كارآزموده و برتر انگليسي ديگر نيز به ترتيب استخدام شدند. اين مهندسان، كنت بارنت طراح بدنه خودرو، جان سيمپسون، ادوارد چاپمن و جان كراس‌وايت طراح و مهندس فني شاسي خودرو و پيتر اسلاتر سرپرست توسعه محصول بودند. در سال ۱۹۷۵ اولين خودروي كره‌اي با نام پوني كه طراحي آن توسط جورجيو جيوجيارو از شركت ايتال‌ديزاين و تامين فن‌آوري قواي محركه آن توسط شركت خودروسازي ژاپني ميتسوبيشي انجام گرفته بود به بازار داخلي اين كشور معرفي شد. صادرات خودروهاي توليدي شركت هيونداي در سال بعد آغاز شد و به كشورهاي مقصد يعني اكووادور و خيلي زود به كشورهاي ديگر رسيد. در سال ۱۹۸۴ هيونداي مدل خودروي پوني را به كانادا صادر كرد اما اين خودرو به ايالات متحده آمريكا صادر نشد زيرا پوني با استانداردهاي زيست محيطي آمريكا تطابق نداشت. فروش اين خودرو در خاك كانادا فراتر از انتظار بود و به عنوان پرفروش‌ترين خودروي هيونداي در بازار داخلي كانادا شناخته شد. در سال ۱۹۸۵ يك ميليونمين خودروي هيونداي توليد شد.
ja1amv109f6596tjialx.jpg
در سال ۱۹۸۶ هيونداي شروع به فروش خودرو در خاك ايالات متحده آمريكا كرد و مدل اِكسل از سوي مجله » فورچون « نامزد بهترين محصول سال شد و اين خودرو محبوبيت خود را از قيمت ارزان و راحتي در رانندگي داشت. هيونداي شروع به توليد مدل هايب با فن‌آوري خود در سال ۱۹۸۸ كرد و اولين مدل آن سوناتا بود. در بهار سال ۱۹۹۰ مجموع توليدات خودروهاي هيونداي به چهار ميليون رسيد. در سال ۱۹۹۱ شركت موفق به طراحي و ساخت اولين موتور ديزلي خود شد و آن را بر روي مدل آلفا نصب كرد. اين امر موجب شد تا هيونداي، راه را براي استقلال فن‌آوري خود هموار كند. در سال ۱۹۹۶ شركت هيونداي موتور هندوستان با يك كارخانه توليد در هند تاسيس شد. در سال ۱۹۹۸ هيونداي شروع كرد به ساخت دوباره تصوير خود به عنوان يك برند جهاني. چانگ جو يونگ در سال ۱۹۹۱ رهبري شركت را به پسر خود چانگ مونگ كوو واگذار كرد.

شركت هولدينگ هيونداي در زمينه كيفيت، طراحي، ساخت و تحقيقات طولاني مدت سرمايه‌گذاري سنگيني كرد. اين شركت به خودروهاي فروخته شده در ايالات متحده آمريكا ۱۶۰ هزار كيلومتر يا ۱۰ سال ضمانت اضافه كرد و مبارزه بازاريابي شديدي به راه انداخت. هيونداي در سال ۲۰۰۴ در يك نظرسنجي كه توسط موسسه جي‌دي‌پاور انجام شده بود عنوان دوم را در زمينه كيفيت اوليه محصول به دست آورد. اين شركت از سال ۲۰۰۲ يكي از حاميان مالي رسمي جام جهاني فوتبال است.

در سال ۲۰۰۶ دولت كره جنوبي شروع به يك سري تحقيقات و بازجويي‌هاي فني از چانگ مونگ كوو و فعاليت‌هاي او به عنوان مدير ارشد شركت خودروسازي هيونداي كرد. دولت كره جنوبي به خاطر ظني كه به او در زمينه فساد مالي داشت چنين كاري را انجام داد. در ۲۸ آوريل ۲۰۰۶ چانگ دستگير شد و به خاطر اختلاس به ميزان ۱۰۶ ميليون دلار متهم شد. در نتيجه اين وقايع، كيم دانگ جين مدير عامل و معاون هيات مديره شركت هيونداي به جاي او رهبري شركت را به عهده گرفت. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ يلتك سيونگ ساك بازنشستگي خود را اعلام كرد و از سمت مديريت شركت خودروسازي هيونداي موتورز كناره‌گيري كرد. در زمان جابه‌جايي اين پست مهم، چانگ مونگ كوو و كيم يوك جو مشتركا وظايف مديريتي شركت را بين خود تقسيم خواهد كردند.
h0jy36j1ohmn0p1q1g96.jpg
تحقيق و توسعه

شركت خودروسازي هيونداي‌موتورز شش مركز در سراسر دنيا دارد: سه دفتر در كره جنوبي، آلمان، ژاپن و هندوستان. به علاوه، يك مركز طراحي آمريكايي در ايالت كاليفرنيا وجود دارد كه مسووليت توسعه طراحي حوزه بازارهاي ايالات متحده را بر عهده دارد.
۶۸bz1kwm6mkqtthav9og.jpg
تجارت

در سال ۱۹۹۸ بعد از يك دوره ركود در صنعت خودروسازي كره جنوبي كه به خاطر بحران مالي آسيا اتفاق افتاد هيونداي رقيب سرسخت خود يعني كياموتورز را تصاحب كرد. در سال ۲۰۰۰ شركت يك قرارداد راهبردي با دايملر-كرايسلر بست و شراكتش را با گروه خودروسازي هيونداي محكم‌تر كرد. در سال ۲۰۰۱ شركت ساخت كاميونت دايملر-هيونداي شكل گرفت. در سال ۲۰۰۴ اما دايملر كرايسلر سهم خود را از فروش شركت با واگذاري ۱۰٫۵ درصد از سهام خود به ارزش ۹۰۰ ميليون دلار كاهش داد.
lt2d9mb1km3yhe80ux8f.jpg
تاكيد بر طراحي

هيونداي در سال ۲۰۰۶ توماس بركل را به عنوان سرپرست مركز تحقيقات و طراحي شركت در روسل‌هايم آلمان استخدام كرد. بركل قبلا براي شركت خودروسازي ب‌ام‌و آلمان كار مي‌كرده است و از آثار او مي‌توان خودروهاي سري E46) 3) و سري E69) 6) را نام برد. فلسفه كنوني طراحي هيونداي با نام (تجسم سيال) شناخته مي‌شود كه شديدا از طبيعت الهام گرفته شده است.

خودروهاي برقي

شركت خودروسازي هيونداي موتورز در سال ۱۹۸۸ به توليد و توسعه خودروهايي با سوخت انعطاف‌پذير روي آورد. مدل آزمايشي سال ۱۹۹۱، » ماي‌اسكوپ اف‌اف‌وي « نام داشت. از ماه مارس ۱۹۹۲ در كره جنوبي تا حداقل نوامبر ۱۹۹۳ تست‌هاي جاده‌اي بي‌شماري از مدل‌هايي با سوخت انعطاف‌پذير بالغ بر ۶۰ هزار كيلومتر انجام گرفت.

اولين مدل خودرويي كاملا برقي كه توسط هيونداي در سال ۱۹۹۱ توليد شد مدل برقي سوناتا نام داشت كه در آغاز با عنوان سوناتاي سواري كار خود را شروع كرد. بعدها هيونداي خودروهاي برقي خود را بر مبناي پلتفرم‌هاي مدل‌هاي اكسل، گرِيس، اكسنت، آتوس و كيا اسپورتيج توليد كرد.

فعاليتهاي زيست محيطي در بيست و سوم آوريل ۲۰۰۸ شركت هيونداي موتورز رسما آغاز يك پروژه پنج ساله را براي تبديل يك زمين باير به چراگاه سبز تا سال ۲۰۱۲ اعلام كرد. هيونداي اين حركت را با همكاري فدراسيون سازمان محيط زيست كره جنوبي انجام داد. پروژه مذكور كه عنوان آن منطقه سبز هيونداي بود در ۶۶۰ كيلومتري شمال پكن واقع شده است. هدف اين پروژه پايان دادن به بازگشت توفان‌هاي گرد و خاك و جلوگيري از بيابان‌سازي هم‌گام با محافظت از اكوسيستم محلي بود. دانه‌هاي محلي در آن منطقه كاشته مي‌شدند كه توانايي باروري خاك با خاصيت قليايي را داشتند. اين اولين پروژه زيست محيطي شركت بود كه بايد انجام مي‌شد. هيونداي اخيرا نيز خودروي برقي مفهومي آي‌ال‌صفر را توليد كرده است.

۳xy2f7qetro0yomf9j46.jpg

مسابقات اتومبيلراني

هيونداي در سال ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ با شركت در مسابقات رالي بين‌المللي در كلاس فرمول۲ كار خود را در اين زمينه آغاز كرد. در سپتامبر ۱۹۹۹ هيونداي مدل خودروي اكسنت رالي قهرماني جهان را كه يك خودروي رالي سبك جهاني بود و بر مبناي اكسنت عادي ساخته شده بود رونمايي كرد. تيم رالي جهاني هيونداي براي اولين بار اين مدل خودرويي را در مسابقات رالي سوئد راند و موفق شد كه در اين دوره مقام اول را كسب كند.

براي فصل ۲۰۰۲ هيونداي قهرمان چهار دوره مسابقات جهاني يوها كانكونن را همراه با فردي ليو و آرمين شوارتز استخدام كرد. مقام پنجمي زالندنو كه توسط كانكونن در مسابقات زالندنو به‌دست آمده بود بهترين نتيجه تيمي براي هيونداي بود اما آن‌ها توانستند اشكودا و ميتسوبيشي را با اختلاف يك امتياز شكست داده و مقام چهارم را در مسابقات جهاني سازندگان خودرو ژاپن در سال بعد به‌دست آورند.

كارخانه هاي جهاني توليد شركت هيونداي‌ موتورز علاوه بر توليد خودرو در كره جنوبي در كشورهاي ديگر جهان از جمله آمريكا، كانادا، مكزيك، برزيل، پاناما، جمهوري دومينيك، چين و مالزي نيز كارخانه توليد دارد. شايان ذكر است كه صادرات شركت هيونداي اغلب از كارخانه‌هاي خارج از كشورش انجام مي‌شود.


برچسب: ، تيزر تبليغاتي هيوندا، فروشگاه هيوندا، قيمت هيوندا، معرفي كمپاني هيوندا، كارخانه خودرو سازي هيوندا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۷:۳۹ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :