اتومبيل ايراني اتومبيل ايراني .

اتومبيل ايراني

كمپاني ليفان

ليفان

كمپاني ليفان

 

تجربه ساليان عمر، اين نكته را به انسان يادآور مي‌شود كه چنانچه صنعتگر و يا سازنده‌اي ولو كم‌تجربه، گام در مسير توسعه و پيشرفت نهاد و در پي آن عيوب محصولاتش را هم برطرف نمود، مي‌توان به او اطمينان كرد. اين امر همچنين بدان معناست كه سازنده مذكور، هدف دارد، برنامه دارد و آينده‌نگري و برنامه‌ريزي را سيره عمل خود ساخته و صدالبته در پي ارضاي خاطر مشتريان خويش است؛ بي‌شك كمپاني ليفان را مي‌توان مصداق اين امر دانست، شركتي كه امروزش بهتر از ديروزش است و بي‌شك فردايش به از امروز.

lifan badge
ليفان، يك شركت خصوصي چيني است كه در سال ۱۹۹۲ ميلادي و توسط شخصي به نام ين مين شانگ (YIN MINGSHAN) بنا نهاده شد. محل احداث آن نيز منطقه‌اي به نام چونگ كينگ (CHONGQING) مي‌باشد كه در جنوب شرقي چين قرار دارد. مين شانگ، فعاليتش را با يك تعميرگاه نسبتاً كوچك موتورسيكلت آغاز نمود كه در بدو امر، تعداد كاركنانش تنها ۹ تن بود؛ اما بعد از دو دهه، آن‌چنان دامنه كارش بالا گرفت كه اين تعداد از ۱۳ هزار تن نيز فراتر رفت و پس از طي ۱۷ سال هم نامش در رديف ۵ كمپاني بزرگ موتورسيكلت‌ساز چين جاي گرفت. شرح حال مينگ شان شباهت بسياري به بنيان‌گذار شركت هوندا يعني سوئيشيرو (هوندا) دارد. وي نيز كارش را با ساخت و تعميرات موتورسيكلت آغاز نمود و پس از طي چند دهه وارد عرصه خودروسازي گرديد. البته شباهت دردساز ديگري هم در اين بين وجود دارد و آن‌هم مربوط به نام‌گذاري موتورسيكلت‌هاي اين شركت است. نام اوليه شركت ليفان در بدو شروع بدين‌صورت بود:
“Chongqing Hongda Auto Fittings Research Centre”
اين نام در سال ۱۹۹۷ ميلادي به ليفان تغيير يافت. از همان آغاز نيز، موتورسيكلت‌هاي ساخت اين شركت با نام “HONGDA” روانه بازار مي‌شدند و اين وضع تا سال ۲۰۰۴ ميلادي ادامه داشت (عليرغم تغيير نام شركت). از آنجايي كه اين نام از شباهت‌هاي بسياري با نام هونداي ژاپن برخوردار بود، اين شركت بابت اين قضيه، از ليفان نزد دادگاه‌هاي چين شكايت نمود و در نهايت هم قضات دادگاه پس از شور و بررسي بسيار، حق را به شركت هوندا دادند و ليفان را به پرداخت غرامتي معادل ۱٫۴۷ ميليون يوآن محكوم نمودند. بگذريم!

نخستين كارخانه مونتاژ ليفان در خارج از مرزهاي چين، در سال ۱۹۹۹ ميلادي و در كشور ويتنام پا به عرصه وجود نهاد. اين مجموعه به توليد موتورسيكلت و قطعات آن مي‌پردازد و در چند سال اخير، سواري‌هاي ليفان را هم به مجموعه توليدات خود اضافه نموده است. ناگفته نماند كه به علت درآمد سرانه پايين ويتنام، هنوز هم موتورسيكلت نقش اساسي را در حمل‌ونقل و جابه‌جايي مسافر در اين كشور ايفاء مي‌كند. در سال ۲۰۰۳ ميلادي، اين شركت ساخت اتوبوس را آغاز نمود و در اواخر سال ۲۰۰۵ ميلادي، نخستين خودروي سواري اين شركت به نام ليفان ۵۲۰ روانه بازارهاي جهاني گرديد. اين خودرو در كشور ما نيز مونتاژ مي‌شد كه بعدها جاي خود را به سدان ۶۲۰ داد. نخستين خودروي كراس‌اوور اين شركت نيز مدل X60 مي‌باشد كه خودرويي كاملاً نام‌آشنا براي هم‌وطنانمان است.

درزمينهٔ صادرات هم اين شركت تاكنون توانسته در ۵۱ كشور دنيا محصولاتش را به فروش رساند و نكته جالب هم اينجاست كه از سال ۲۰۰۱ ميلادي تا به امروز، موتورسيكلت‌هاي اين شركت در كشور ژاپن هم فروخته شده و از سال ۲۰۰۳ ميلادي نيز مجوز صادرات به ۱۸ كشور اروپايي را هم اخذ نموده‌اند. اين شركت از نظر صادرات خودرو هم رشد بسياري را شاهد بوده است، به‌طوري‌كه حجم اين صادرات از ۴/۹۹۰ دستگاه در سال ۲۰۰۷ ميلادي به ۶۰,۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۳ ميلادي افزايش يافته است. شايد در يك نگاه، اين عدد چندان چشمگير نباشد ولي اين نكته را هم نبايد از ياد برد كه هيچ‌گاه مجموع صادرات خودروسازان وطني‌مان در بهترين شرايط نيز به اين رقم نزديك نشده است. هم‌اكنون، مهم‌ترين بازارهاي صادراتي خودروهاي ليفان را كشورهايي همچون برزيل، شيلي، روسيه، جمهوري آذربايجان، اتيوپي، ايران و عراق و… تشكيل مي‌دهند.

در حال حاضر ارزش‌هاي محوري شركت ليفان بر سه ركن قرار دارد: نوآوري، صادرات و شهرت نيك. به همين سبب هم است كه به مسئله تحقيق و توسعه به‌عنوان عامل كليدي رشد و سودآوري نگريسته مي‌شود و در اين راستا نيز، ليفان يك مركز پژوهشي پيشرفته، با صرف هزينه‌اي معادل ۲۰۰ ميليون يوآن بنيان‌گذاري نموده است كه در آن تمامي امور مربوط به يك خودرو اعم از طراحي بدنه، پيشرانه، شاسي و آناليز صدا و لرزش و… انجام مي‌گيرد. همچنين در اين مجموعه، پيش از ارائه هر خودروي جديدي به بازار، حداقل ۱۶ تست حرفه‌اي بر روي تمامي اجزاي آن صورت مي‌پذيرد. از جديدترين دستاوردهاي اين موسسه را هم مي‌توان توسعه و تكوين پيشرانه‌هاي ۲٫۴ ليتري، برشمرد. علاوه بر آن، كار پيوسته و مداوم در جهت ارائه خودروهاي برقي را هم بايد به سلسله فعاليت‌هاي اين مركز اضافه نمود. نخستين محصول از اين نوع نيز ليفان ۶۲۰ با پيشرانه الكتريكي است.

در حال حاضر، عمده توليدات شركت ليفان شامل را مدل‌هايي همچون ۳۲۰،۳۳۰،۵۲۰i و ۵۳۰،۶۲۰،۶۳۰،۷۲۰،۸۲۰ و كراس‌اوورهاي X50 و X60 دربر مي‌گيرد. همچنين قرار است كه در آينده‌اي نزديك، مدل‌هاي همچون X40،X70 و X80 هم به اين ليست اضافه شوند.

در مجموع اين كمپاني توانسته در سال ۲۰۱۳ ميلادي، تعداد ۳۷۰,۸۰۰ دستگاه خودرو، ۱,۴۸۸,۹۰۰ دستگاه موتورسيكلت و همچنين ۳,۵۶۳,۱۰۰ عدد پيشرانه را توليد نمايد كه درآمدي معادل ۲۶ ميليارد يوآن را نصيب آن نموده است.


برچسب: ، آشنايي با ليفان، قيمت ليفان، نمايندگي ليفان، وب سايت رسمي شركت، گروه خودرو سازي ليفان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۸:۳۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :